• Team
  • Groepen
  • Medezeggenschapsraad
  • Oudercommissie
  • Verrijkte schooldag
    • Leerorkest
    • Wijktalent Orkest
    • Stuif
    • Meidengroep- Kinderwerk Swazoom
    • O onderwijs
  • Vreedzame school
  • Over ons
    • Missie en visie
    • Sportprofiel
    • Praktische zaken
  • Zorg en ondersteuning
    • Ondersteuningsprofiel
    • Day a Week School
    • Logopedie en Fysiotherapie
  • Passend onderwijs
    • Startklas
  • Gezonde School
  • KDV/NSO de Blokkenhut
  • KDV/VSO Sam & Kids
  • VSO Swazoom
  • Agenda
  • Ouder kind adviseur
  • Ouder-communicatie
  • Brugfunctionaris
  • Klachten
  • Meer informatie
    • Scholen op de kaart
    • GGD
  • Fotoalbums

Klachten

Het kan voorkomen dat u een klacht heeft over bepaalde zaken op school. Het is belangrijk dat deze klacht zo snel en zo goed als mogelijk wordt opgelost, zodat wij samen met u weer het beste voor uw kind kunnen betekenen.
 

Heeft u een klacht?

  1. Ga eerst in gesprek met de leerkracht van uw kind.
  2. Indien u er niet uitkomt met de leerkracht van uw kind, kunt een afspraak maken om samen met de directie in gesprek te gaan. U kunt daarvoor mailen naar: directie@polsstok.nl 
  3. Pas wanneer u er met de groepsleerkracht en de directie er helemaal niet meer uit komt is er ook onze klachtenregeling: Klachtenregeling Zonova

 


 

Taakomschrijving interne contact personen Zonova
Er is op iedere school ten minste één contactpersoon die de klager (leerling, ouders, personeelslid) verwijst naar de externe vertrouwenspersoon voor begeleiding bij de klachtenprocedure en naar een functionaris die de klacht kan wegnemen. De contactpersoon zal daartoe:

  • De eerste opvang van de klager verzorgen
  • De klager informeren over informele en formele oplossingsmogelijkheden
  • De klager eventueel in contact brengen met de externe vertrouwenspersoon voor begeleiding tijdens de klachtenbehandeling
  • De klager zelf laten beslissen welke vervolgstap hij/zij wil nemen.
  • Een personeelslid doorsturen naar de extern vertrouwenspersoon, indien nodig met een overdrachtgesprek

De contactpersoon beperkt zich tot deze taakstelling. De contactpersoon begeleidt de klager niet in welke vorm dan ook, bemiddelt niet en lost niet op.

 

Rol van de extern vertrouwenspersoon: Opvangen en begeleiden van de medewerker/ouder met een vraag/klacht

  • Opvang en eerste aanspreekpunt zijn voor medewerkers die ongewenste omgangsvormen ervaren. Luisteren naar en begeleiden van de melder met als doel bij te dragen aan beëindiging van het ongewenst gedrag, de- escalatie van het conflict en het verbinden van de betrokken partijen.
  • Doorverwijzen naar professionele hulpverleners en juridisch adviseurs, als de melding de rol van de vertrouwenspersoon overstijgt of andere zaken betreft dan ongewenste omgangsvormen
  • Begeleiden en ondersteunen van de melder bij diens gang naar de klachtencommissie (formeel traject) omdat het indienen van een klacht voor de klager zowel mentaal als inhoudelijk belastend kan zijn. De vertrouwenspersoon is inhoudelijk niet bij de klachtenprocedure betrokken.
  • Nazorg bieden aan melder/klager en zorgen dat de klacht goed is afgehandeld. 

De vertrouwenspersoon staat in dienst van de klager en zal dus zelf geen bemiddeling doen of inhoudelijke standpunten in nemen. Ook doet de vertrouwenspersoon niet aan waarheidsvinding. 

De externe vertrouwenspersoon van Zonova is mw. E.Brouwer, te bereiken op 06 31631611 of via email ebrouwer@hetabc.nl, zij vervangt Minke Fuijkschot tot eind augustus 2022.

Contactgegevens

Basisschool Polsstok
Egoli 2
1103 AC Amsterdam
t: 020-6951360
info@polsstok.nl

Routeplanner

Inloggen Social Schools

Neem contact op

Basisschool Polsstok
Egoli 2
1103 AC Amsterdam
020-6951360
info@polsstok.nl

Locatie

 

Stuur ons een bericht

Basisschool Polsstok is een Zonova school

Stichting Zonova

Copyright 2025 - Basisschool Polsstok
Inloggen | Ziber Education - Gespreksplanner voor onderwijs